fbpx

Näin pelaat Amazing Adventure -seikkailua

Koe uskomaton Amazing Adventure, maailman monipuolisin seikkailupeli, joka sisältää useita etappeja. Jokaisella etapilla on erilaisia haasteita ja symboleja, joita tiimien tulee kerätä ansaitakseen arvokkaita bonuspisteitä ja aktivoidakseen lisärasteja. Tiimi, jolla on pelin lopussa korkein kokonaispistemäärä, voittaa.

Pelissä on aina saatavilla kontekstuaaliset ohjeet. Voit aloittaa pelaamisen heti ilman, että sinun tarvitsee lukea kaikkea etukäteen – opit pelin kulun matkan varrella.

Huomaa: Muiden tiimien seuraaminen ei kannata, sillä peli hajauttaa tiimit eri etapeille ja lisäksi etappien sisällä. Jopa jokaisen etapin aloituspaikat voivat vaihdella tiimien välillä.

Pikaohjeet

Liity peliin.

Mene mille tahansa kartalla näkyvälle saatavilla olevalle etapille.

Suorita tehtäviä eri rasteilla, jotka ilmestyvät kartalle etapin edetessä.

Kun etappi päättyy, etsi kartalta muita saatavilla olevia etappeja ja mene mille tahansa niistä.

Pelin karttanäkymä

Etappien ulkopuolella

Kun et ole millään etapilla, kaikki kyseisellä hetkellä saatavilla olevat etapit näkyvät kartalla. Aloittaaksesi etapin, mene mille tahansa GPS-rastille. Voit zoomata ja siirtää karttanäkymää tutkiaksesi kaikkia vaihtoehtojasi.

Etappien aikana

Etapin aikana näet kartalla erilaisia rasteja. Uusia rasteja ilmestyy koko ajan edistymisesi myötä. Kosketa haluamaasi rastia nähdäksesi lisätietoja. Voit aktivoida minkä tahansa rasteista — siniset rastit voit aktivoida suoraan näytöltä, kun taas violetit pinnit ovat GPS-rasteja, jotka aktivoituvat kun menet niille.

Etapin erilaiset haasteet

Haasteiden tyypit voivat vaihdella pelin ja etapin asetuksista riippuen. Myös ansaitut pisteet voivat vaihdella. Alla on esimerkkejä tyypillisistä haasteista:

  • Etsi paikka -tehtävä (600+300 pistettä): Kohteen löytäminen viiden vihjeen avulla tuo 600 pistettä, ja paikanpäällä esitetään 300 pisteen arvoinen lisäkysymys.
  • Paikallistehtävä (400 pistettä): Suorita annettu paikallistehtävä hyväksyttävästi, ja saa 400 pistettä.
  • Yhteistyötehtävä (180 pistettä): Tehtävässä tarvitaan tiimin jäsenten mobiililaitteita yhdessä ratkaistavaan pulmaan. Nopea vastaus tuo enemmän pisteitä.
  • Hitaasti paljastuva kuva (120 pistettä): Tunnista mitä kuvassa on lisävihjeiden perusteella. Nopea vastaus tuo enemmän pisteitä.
  • Hyvinvointikysymys (100 pistettä): Vastaa UKK-instituutin laatimaan hyvinvointiaiheiseen kysymykseen oikein ja ansaitse 100 pistettä.

Symboliketjut

Yksi pelin hienoista ominaisuuksista on symboliketjujen kerääminen suorittamalla haasteita rasteilla onnistuneesti.

Pelin rasteilla on symboleja. Jos tiimi suorittaa rastin haasteen riittävän hyvin, se saa kyseisen rastin symbolin. Muodostamalla symboliketjuja joukkueet ansaitsevat bonuspisteitä.

Joukkueiden tulee aina kiinnittää huomiota rastien symboleihin ja siihen, missä järjestyksessä haasteet tulee suorittaa, jotta arvokkaita symboliketjuja syntyy (ks. kuva).

Kaksisymbolinen ketju palkitsee joukkueen 300 bonuspisteellä.

Kolmisymbolinen ketju palkitsee joukkueen 600 bonuspisteellä.

PIENET ETAPIT: Jos symboliketju päättyy Paikallistehtävään, annetaan bonus kaksinkertaisena.

SUURET ETAPIT: Jos symboliketju päättyy Etsi paikka -tehtävään, annetaan bonus kaksinkertaisena. Lisäksi ensimmäinen kolmen symbolin ketju aktivoi 500 pisteen arvoisen Bonusrastin, ja toinen aktivoi 1000 pisteen arvoisen Erikoisrastin.

Nämä 10 symboliketjua antavat bonuspisteitä

Etappien aikabonukset

Etapin suoritusajasta annetaan myös bonuspisteitä. Mitä nopeammin pääset etapin maaliin, sitä suuremmat aikabonukset saat. Jokainen säästetty minuutti etapin maksimikestosta tuo 100 pistettä. Esimerkiksi jos etapin maksimikesto on 60 minuuttia, ja tulet etapin maaliin 50 minuutissa, saat 1000 bonuspistettä.

Yleiset peliohjeet

  1. Tämä peli on monitasoinen yhdistelmä liikuntaa, haasteita ja strategiaa.
  2. Peli koostuu yleensä useammasta etapista, joista kulloinkin saatavilla olevat näkyvät kartalla. Voit aloittaa minkä tahansa saatavilla olevan etapin ja edetä muihin haluamassasi järjestyksessä. Huomaa, että uusia etappeja voi tulla näkyviin, kun olet suorittanut nykyisen etapin.
  3. Etapin aikana kartalle ilmestyy erilaisia rasteja. Voit koskettaa rastien kuvakkeita ja tutkia, millaisia tehtäviä ne sisältävät. Violetit pinnit ovat GPS-rasteja, jotka aktivoituvat, kun saavut paikan päälle. Siniset ympyrät ovat rasteja, jotka voit aktivoida missä tahansa koskettamalla rastin kuvaketta.
  4. Etapeilla olevat tehtävät voivat vaihdella ja niistä saatavat pisteet samoin. Tyypillisiä tehtävätyyppejä ovat:
    1. Etsi paikka -tehtävä (600 + 300 pistettä): Kohteen löytäminen vihjeiden perusteella tuo 600 pistettä. Paikanpäällä esitetään vielä lisäkysymys, josta saa 300 pistettä.
    2. Paikallistehtävä (400 pistettä): Suorita annettu paikallistehtävä hyväksyttävästi, ja saa 400 pistettä
    3. Yhteistyötehtävä (180 pistettä): Tehtävässä tarvitaan tiimin jäsenten mobiililaitteita yhdessä ratkaistavaan pulmaan. Nopea vastaus tuo enemmän pisteitä.
    4. Paljastuva kuva (120 pistettä): Tunnista mitä kuvassa on annettujen lisävihjeiden avulla. Nopea vastaus tuo enemmän pisteitä.
    5. Hyvinvointikysymys (100 pistettä): Vastaa UKK-instituutin laatimaan hyvinvointiaiheiseen kysymykseen oikein.
  5. Rastien kuvakkeet sisältävät symboleita. Jos suoritat rastin tehtävän tarpeeksi hyvin, saat sen symbolin. Muodostamalla tiettyjä symboliketjuja (2 tai 3 symbolia), saat lisäpisteitä:
    1. Kaksi symbolia = 300 bonuspistettä
    2. Kolme symbolia = 600 bonuspistettä
    3. Jos symboliketju päättyy Etsi paikka -tehtävään, saat tuplabonuksen.
  6. Etappi päättyy kun tiimi on aktivoinut annetun määrän etapin symbolirasteja, tai kun etapin maksimiaika tulee täyteen. Tyypillisesti etapit päättyvät 20 rastin jälkeen.  
  7. Etapin suoritusajasta annetaan myös bonuspisteitä. Mitä nopeammin pääset etapin maaliin, sitä suuremmat aikabonukset saat. Jokainen säästetty minuutti etapin maksimikestosta tuo 100 pistettä. Esimerkiksi jos etapin maksimikesto on 60 minuuttia, ja tulet etapin maaliin 50 minuutissa, saat 1000 bonuspistettä.
  8. Eniten kokonaispisteitä kerännyt joukkue voittaa pelin.
Share this page