fbpx

The Four Mystery Box Escape - vapauttakaa todellinen yhteistyön voimanne!

Useimmissa joukkupeleissä yhteistyö on vapaaehtoista — mutta tässä se on välttämätöntä. The Four Mystery Box Escape muuttaa tiimityön iskulauseesta todelliseksi kokemukseksi. Jokainen pelaaja on tärkeä, ja vain aidon yhteistyön kautta tiimi voi onnistua.

Tämä ei ole vain peli; se on nopeatempoista, vuorovaikutteista päätöksentekoa paineen alla — selkeää viestintää, tiedonvaihtoa, toisten luottamista ja yhdessä mukautumista.

Pelin tarkoitus

The Four Mystery Box Escape -tiimipeli on nopea käynnistää, joustava ja helposti laajennettavissa. Sitä voidaan pelata lähes missä tahansa — tapahtumapaikalla, toimistolla tai jopa ulkona — ja se voidaan räätälöidä kaiken kokoisille ryhmille.

Se sopii erinomaisesti esimerkiksi:

  • Yritysten kick-offeihin ja virkistyspäiviin

  • Johtajuuden kehittämisen työpajoihin

  • Tiimipäiviin

  • Koulutusohjelmiin

  • Kaikenlaisiin kokouksiin

Jo tunnissa osallistujat muuttuvat tiimikavereista todellisiksi yhteistyökumppaneiksi — haasteiden, luottamuksen ja yhteisen onnistumisen yhdistäminä.

Peli antaa mahdollisuuden valita halutut aihealueet pelin kysymyksille ja haasteille sekä lisätä omia räätälöityjä kysymyksiä.

Voit lisätä omia, kokousta tai tapahtumaa varten suunniteltuja kysymyksiä. Joukkueiden vastaukset ja tilastot näkyvät reaaliajassa, mikä tekee niistä hyödyllisiä analysoitavaksi jo kokouksen aikana.

Lisäksi peli tarjoaa mahdollisuuden käyttää TAZ:n kysymys- ja haastepaketteja valitulla vaikeustasolla.

Pelissä voi olla jopa neljä eri aihealuetta kysymyksille ja haasteille.

Kustomointi

Peli sopii erinomaisesti eri taustoista tuleville ryhmille ja kaiken kokoisiin tapahtumiin.

The Four Mystery Box Escape voidaan räätälöidä organisaationne tarpeisiin — olipa kyse tärkeiden ydinviestien vahvistamisesta tai rennosta kilpailullisesta aktiviteetista. Voitte:

  • Säätää pelin kestoa.

  • Lisätä omaa sisältöä (16 tai 32 kysymystä “Four Mystery Box” -haasteen vaiheessa 1, brändäys).

  • Skaalata pelin tapahtumiin, joissa on kymmeniä tai jopa satoja osallistujia, käyttämällä useita joukkueita samanaikaisesti.

Pelin suositeltu tehokas kesto on 60–120 minuuttia.

Peli voidaan järjestää yhtenä yhtenäisenä sessioina ilman taukoja tai useampana sessioina, joiden välissä on lyhyempiä tai pidempiä taukoja.

Peli sopii pelattavaksi esimerkiksi päivän aluksi, kokouksen jälkeen tai useina peräkkäisinä 30 minuutin sessioina.

Pelin kulku

1. Pelin aloittaminen

Pelin aloitus vie vain hetken.

Pelin alussa osallistujat jaetaan 4–8 hengen klaaneihin. Klaanijako voidaan myös suunnitella etukäteen.

Jokainen pelaaja (tai pari) tarvitsee vain mobiililaitteen liittyäkseen peliin ja omaan klaaniinsa.

2. Pelaaminen

Peli tarjoaa kaiken tarvittavan ohjauksen. Game Info on aina saatavilla, ja voit myös ostaa lisää Help-vihjeitä ansaitsemillasi pisteillä.

Alkutason tehtävät on suunniteltu auttamaan pelaajia omaksumaan pelin perussäännöt ja toimintamekaniikat, kun taas myöhemmät tasot keskittyvät tiimityö- ja yhteistyötaitojen testaamiseen.

3. Pelin tulokset

Asiakkaan edustaja saa käyttöönsä reaaliaikaisen tuloslinkin, jonka kautta voidaan seurata tapahtuman etenemistä — mukaan lukien klaanien ja pelaajien pisteet, pelaajien antamat vastaukset sekä yksityiskohtaiset pelitilastot. Sama linkki on käytettävissä myös tapahtuman jälkeen tulosten tarkasteluun ja analysointiin.

Yhteistyö pelissä

Peli tarjoaa useita tapoja klaanien jäsenille tehdä yhteistyötä.

Jokaiselle klaanin jäsenelle annetaan oma yksilöllinen numero, joka määrittää heidän roolinsa pelin eri vaiheissa.

Ensimmäisellä tasolla pelaajat oppivat pelin perussäännöt ja toimintamekaniikat. Yksi pelaaja vastaa oikeiden vastausten antamisesta, kun taas muut tarkistavat sääntöjä ja tukevat häntä.

Toinen taso haastaa pelaajat toimimaan aidosti tiiminä. Tässä “Wall of Lights” -pulmassa jokaisella on yhtä tärkeä rooli — onnistuminen riippuu yhteistyöstä ja selkeästä kommunikaatiosta.

Viimeisellä tasolla pelaajat kohtaavat neljä Mystery Boxia, joista jokainen on lukittu neljällä lukolla, ja niiden avaaminen vaatii useita peräkkäisiä vaiheita. Pelaajat voivat valita, keskittyvätkö he yhteen ainoaan boksiin vai yrittävätkö avata useampaa samanaikaisesti.

Vain oikean numeron saaneet pelaajat voivat käynnistää seuraavat askeleet kunkin lukon avaamisessa.

Jokaisessa vaiheessa on yhdelle, kahdelle tai neljälle pelaajalle suunniteltuja pulmia ja haasteita. Onnistuakseen tiimin täytyy suunnitella toimintojensa järjestys huolellisesti — ottaen huomioon, ketä pelaajia tarvitaan mihinkin vaiheeseen.

Yhden pelaajan pulmat (esimerkkejä)

Kahden pelaajan pulmat (esimerkkejä)

Kahden pelaajan pulmissa ja haasteissa toinen pelaaja saa varsinaisen tehtävän — usein myös ajan myötä paljastuvia lisävihjeitä. Toisen pelaajan tehtävänä on toimia saamansa tehtävän ja vihjeiden mukaisesti.

Esimerkiksi tehtävä voi liittyä historialliseen tapahtumaan, ja toisen pelaajan on löydettävä tapahtumapaikka maailmankartalta. Kun oikea sijainti löytyy, pelaajalle paljastuu koodi, joka ensimmäisen pelaajan tulee syöttää oikeana vastauksena.

Neljän pelaajan pulmat (esimerkkejä)

Neljän pelaajan pulmissa ja haasteissa yksi pelaaja saa varsinaisen päätehtävän — usein myös ajan myötä paljastuvia lisävihjeitä. Muut pelaajat saavat omat, yksilölliset vihjeensä, jotka paljastuvat vähitellen, jolloin jokaisella on eri pala kokonaisuudesta. Onnistuakseen pelaajien on kommunikoitava selkeästi ja tehtävä saumatonta yhteistyötä löytääkseen vastauksen mahdollisimman nopeasti.

Esimerkki: Tehtävänä voi olla arvata elokuvan nimi.

  • Pelaaja 1 saa vihjeitä tyylistä, tunnelmasta ja tuotannosta.

  • Pelaaja 2 saa vihjeitä tyylistä ja teknisistä yksityiskohdista.

  • Pelaaja 3 saa tietoa miljööstä, esineistä ja teemoista.

  • Pelaaja 4 saa tietoa elokuvan juonesta.

Yhdistämällä vihjeensä tiimi voi koota palapelin ja löytää oikean vastauksen.

Pelin päätasot selitettynä

Initiaatio

Jokainen suuri seikkailu alkaa ymmärryksestä siitä maailmasta, johon olet astunut. Ensimmäisellä tasolla tehtävänne on yksinkertainen mutta ratkaisevan tärkeä — oppia pelin keskeiset säännöt.

Kohdatte kysymyksiä, jotka testaavat tarkkaavaisuuttanne ja ymmärrystänne siitä, miten The Four Mystery Box Escape toimii. Jokainen oikea vastaus antaa teille etumatkaa ja varhaisen edun muihin klaaneihin verrattuna.

Mutta todellinen palkinto ei ole vain pisteet — se on oivallus. Kun hallitsette säännöt jo nyt, tiedätte tarkalleen, miten ajatella, toimia ja työskennellä yhtenä tiiminä, kun todelliset haasteet alkavat.

Joten keskittykää, oppikaa ja valmistautukaa — tiiminne matka Mystery Boxien läpi alkaa tästä.

The Wall of Lights -haaste

Tervetuloa yhden koko seikkailun jännittävimmistä hetkistä pariin — Center Boxin “Wall of Lights” -haasteeseen!

Edessänne on hohtava seinä, jossa on neljä kirkasta väriä: vihreä, oranssi, violetti ja keltainen. Jokainen klaanin jäsen hallitsee vain yhtä väriä — ja näkee siitä vain neljä valoa. Kahden kytkimen avulla päätätte, mitkä kaksi valoanne syttyvät.

Mutta tässä tulee käänne — tiimityö on kaikki kaikessa. Teidän on yhdessä sovitettava liikkeenne niin, että saatte muodostettua kaksi täydellistä valolinjaa — pystysuoran, vaakasuoran tai diagonaalisen. Jokaisessa linjassa on oltava kaikki neljä väriä — yksi jokaiselta pelaajalta.

Kun klaaninne onnistuu ja kaksi linjaa syttyy yhtä aikaa, ottakaa hetki aikaa juhlia — sillä olette avanneet tien seuraavalle tasolle!

Matka jatkuu kohti äärimmäistä koetta: neljää mysteeriboksia, jotka odottavat ratkaisemistaan.

Alla oleva kuva havainnollistaa Center Boxia, jossa “Wall of Lights” -seinän valoja ohjataan sen molemmilla puolilla olevilla kytkimillä.

The Four Mystery Box -haaste

Teidän tehtävänne: ratkaista jopa neljä Mystery Boxia — jokainen niistä on lukittu neljällä monivaiheisella lukolla, jotka odottavat avaamistaan.

Edessänne seisovat elementaaliboksit: Ilma, Tuli, Maa ja Vesi.

Jokaisessa niissä on yksi vipu — ja yhdessä nämä neljä vipua muodostavat avaimen seuraavaan voittoonne.

  • Kääntäkää Ilma- ja Tuli-vipuja valitaksenne, mikä Mystery Box herätetään.

  • Käyttäkää Maa- ja Vesi-vipuja päättääksenne, mitä lukkoa lähdette seuraavaksi avaamaan.

Mutta lukon avaaminen ei ole yksinkertaista. Jokainen lukko koostuu neljästä vaiheesta:

Vaihe 1: Yksi pelaaja toimii yksin aloittaakseen prosessin.
Vaiheet 2 & 3: Kaksi pelaajaa yhdistävät voimansa ja työskentelevät yhdessä.
Vaihe 4: Kaikki neljä pelaajaa toimivat yhdessä — täysi yhteistyö on ainoa tie eteenpäin.

Alla oleva kuva havainnollistaa, mitkä pelaajat voivat avata minkäkin lukon eri vaiheissa. Esimerkiksi vaiheessa yksi pelaaja 1 voi avata oranssin lukon. Vaiheessa kaksi saman lukon voi avata pelaaja 2 yhdessä kenen tahansa muun pelaajan kanssa. Vaiheessa neljä minkä tahansa lukon avaamiseen tarvitaan kaikki pelaajat.

Suunnitelmallisuus, roolien jakaminen ja synkronoitu tiimityö ovat avaimet Mystery Boxien valtaamiseen.

Boksien ohjaimet

“Wall of Lights” -haasteessa jokainen pelaaja ohjaa neljää valoa kahden alla näkyvän kytkimen avulla.

Valojen hallinta perustuu kokeiluun ja havainnointiin — sinun täytyy vaihtaa kytkimen asentoa ja seurata, miten se vaikuttaa neljään valoon.

“Four Mystery Box” -haasteessa jokainen pelaaja herättää bokseja ja valitsee lukkoja toisiinsa kytketyillä vipuilla.

Boksien herättäminen ja lukkojen valitseminen tapahtuu kokeilemalla ja seuraamalla — sinun täytyy liikuttaa vipua ja tarkkailla, mitä tapahtuu.

Pisteytys

KYSYMYKSET
Pelaaja 1 saa pelin sääntöihin liittyviä kysymyksiä, ja jokaisesta oikeasta vastauksesta ansaitaan 100 pistettä.

TASON LÄPÄISY
Kun klaaninne siirtyy seuraavalle pelitasolle, kaikki pelaajat saavat 500 pisteen bonuksen!

TASON LÄPÄISY
Kun kaksi oikeaa valolinjaa on muodostettu, kaikki pelaajat saavat 1 000 pisteen bonuksen.

KYSYMYKSET JA HAASTEET
Jokainen lukon avaamisen vaihe tuo mukanaan uusia kysymyksiä tai haasteita. Oikeasta vastauksesta ansaitset noin 100 pistettä! Ei huolta, vaikka jokin menisi pieleen — rangaistusta ei tule*, ja voit yrittää uudelleen. Saatat jopa saada uuden mahdollisuuden aiemmin väärin menneisiin kysymyksiin!

*Kun annat viisi väärää vastausta, saat 100 pisteen miinuksen. Sama rangaistus toistuu joka viidennen väärän vastauksen jälkeen.


VAIHEEN SUORITTAMINEN
Jokaisessa lukon avaamisen vaiheessa voi olla yksi tai kaksi kysymystä tai haastetta peliasetuksista riippuen. Kun vastaat niihin oikein, suoritat vaiheen ja ansaitset 500 pisteen bonuksen!


LUKON AVAAMINEN
Kun kaikki pelaajat yhdessä suorittavat neljännen vaiheen ja lukko avautuu, se katoaa — ja pelaaja 1 saa 1 000 pisteen bonuksen.


MYSTERY BOXIN RATKAISU
Kun kaikki neljä lukkoa Mystic Boxista on avattu, boksi ratkeaa — ja pelaaja 1 saa 5 000 pisteen bonuksen.
Kolme nopeinta klaania saavat lisäksi 3 000, 2 000 ja 1 000 pisteen lisäbonukset.


KAIKKIEN MYSTERY BOXIEN RATKAISU
Kun kaikki neljä Mystery Boxia on ratkaistu, pelaaja 1 saa 10 000 pisteen bonuksen.
Kolme nopeinta klaania saavat lisäksi 5 000, 3 000 ja 1 000 pisteen lisäbonukset.

 
 

Kurkistus pelin sisälle

Share this page