fbpx

THE FOUR MYSTERY BOX ESCAPE - ALOITUSOHJEET

Ennen tapahtumaa

1. Varmistakaa, että teillä on tallessa LIITTYMISKOODI, jonka olette saaneet aktiviteettianne varten.

2. Varmistakaa, että osallistujilla on puhelimen akku mahdollisimman täynnä. Tämä helpottaa sujuvaa osallistumista ja vähentää keskeytysten riskiä.

3. Voitte halutessanne valmistautua aktiviteettiin seuraavasti:

  • Kaikkien osallistujien on suositeltavaa asentaa puhelimeensa ilmainen ActionTrack-sovellus (Google Play / App Store) ennen tapahtumaa.
  • Osallistujat voidaan jakaa valmiiksi joukkueisiin (=klaaneihin), jotka käyttävät yhteensä neljää mobiililaitetta. Kunkin mobiililaitteen äärellä voi olla 1-3 joukkueen jäsentä, jotta kaikki näkevät tehtävät hyvin. Joukkueen suositeltu koko on 4-8 henkilöä.
  • Joukkueiden kapteenit voidaan myös nimetä etukäteen.
  • Yllä mainitut toimenpiteet nopeuttavat tapahtuman aloitusta ja varmistavat, että kaikki pääsevät jouhevasti liikkeelle.

Tapahtuma - lyhyt alkuohjeistus

Tervetuloa The Four Mystery Box Escape -peliin! Jakautukaa joukkueisiin ja valitkaa kapteeni, jonka puhelin toimii joukkueen päälaitteena. Kapteeni asentaa ActionTrack-sovelluksen, lataa pelin liittymiskoodilla, luo joukkueelle klaanin ja liittyy klaaniin. Muista joukkueen jäsenistä valitaan kolme, jotka asentavat myös ActionTrack-sovelluksen, lataavat pelin ja liittyvät klaaniin kapteenin jälkeen. Kun joukkueet ovat valmiina, voitte aloittaa seikkailun. Hauskaa pelihetkeä!

Tapahtuma - tarkempi alkuohjeistus

Hyvät osallistujat, lämpimästi tervetuloa The Four Mystery Box Escape -peliin! Ennen kuin pääsemme vauhtiin, meidän tulee tehdä seuraavat asiat:

1. Jakautukaa joukkueisiin

Joukkueet (=klaanit) käyttävät yhteensä neljää mobiililaitetta. Kunkin mobiililaitteen äärellä voi olla 1-3 joukkueen jäsentä, jotta kaikki näkevät tehtävät hyvin. Joukkueen suositeltu koko on 4-8 henkilöä.

Joukkueiden koko voi vaihdella – se ei haittaa. Valitkaa kokoonpano, joka tuntuu teille sopivalta.

2. Valitkaa joukkueellenne kapteeni
Kapteenilla on käytössään joukkueen päämobiililaite (puhelin tai tabletti).

  • Mobiililaitteen tulee olla uudehko.
  • Akun täynnä
  • GPS:n toimittava kunnolla
  • Huom: Peliä ei voi jatkaa toisella laitteella, joten varmistakaa laitteen toimivuus ennen aloittamista.

3. Kapteeni asentaa ActionTrack-sovelluksen
Lataa ilmainen ActionTrack Google Playsta tai App Storesta. Anna sovellukselle kaikki pyydetyt käyttöoikeudet, jotta peli toimii oikein.

4. Pelin lataaminen ja klaanin luominen

Kapteeni:

  • Lataa pelin liittymiskoodilla
  • Syöttää oman pelaajanimensä
  • Luo joukkueelle klaanin (klaaninäkymä → “Luo uusi”)
  • Antaa klaanille nimen ja salasanan
  • Liittyy luomaansa klaaniin ensimmäisenä antamalla salasanan
  • Jos salasana unohtuu heti alussa, kapteeni voi helposti luoda uuden klaanin ja uuden salasanan

Muut joukkueen jäsenet:

Valitkaa joukkueenne jäsenistä kolme, jotka:

  • Asentavat ActionTrack-sovelluksen
  • Lataavat pelin liittymiskoodilla
  • Antavat haluamansa pelaajanimen
  • Liittyvät kapteenin luomaan klaaniin listalta valitsemalla sen ja syöttämällä salasanan

LYHYESTI THE FOUR MYSTERY BOX ESCAPE -AKTIVITEETISTA

Ohjeistus itse pelistä

Huomatkaa: Peli tarjoaa kaiken tarvittavan ohjauksen. Game Info on aina saatavilla, ja KANNATTAA myös ostaa lisää Help-vihjeitä ansaitsemillasi pisteillä.

Kuten mysteeriboxeissa ja pakohuoneissa on tyypillistä, tämä peli vaati ”trial & error” -lähestymistapaa. Kun ette ole varmoja, kokeilkaa rohkeasti.

Alkutason tehtävät on suunniteltu auttamaan pelaajia omaksumaan pelin perussäännöt ja toimintamekaniikat, kun taas myöhemmät tasot keskittyvät tiimityö- ja yhteistyötaitojen testaamiseen.

Ensimmäisellä tasolla pelaajat oppivat pelin perussäännöt ja toimintamekaniikat. Yksi pelaaja vastaa oikeiden vastausten antamisesta, kun taas muut tarkistavat sääntöjä ja tukevat häntä.

Toinen taso haastaa pelaajat toimimaan aidosti tiiminä. Tässä “Wall of Lights” -pulmassa jokaisella on yhtä tärkeä rooli — onnistuminen riippuu yhteistyöstä ja selkeästä kommunikaatiosta.

Viimeisellä tasolla pelaajat kohtaavat neljä Mystery Boxia, joista jokainen on lukittu neljällä lukolla, ja niiden avaaminen vaatii useita peräkkäisiä vaiheita. Pelaajat voivat valita, keskittyvätkö he yhteen ainoaan boksiin vai yrittävätkö avata useampaa samanaikaisesti.

Vain oikean numeron omaavat pelaajat voivat käynnistää seuraavat askeleet kunkin lukon avaamisessa.

Jokaisessa vaiheessa on yhdelle, kahdelle tai neljälle pelaajalle suunniteltuja pulmia ja haasteita. Onnistuakseen tiimin täytyy suunnitella toimintojensa järjestys huolellisesti — ottaen huomioon, ketä pelaajia tarvitaan mihinkin vaiheeseen.

Share this page