fbpx

AMAZING ADVENTURE - ALOITUSOHJEET

Ennen tapahtumaa

1. Varmistakaa, että teillä on tallessa LIITTYMISKOODI, jonka olette saaneet aktiviteettianne varten.

2. Varmistakaa, että osallistujilla on puhelimen akku mahdollisimman täynnä. Tämä helpottaa sujuvaa osallistumista ja vähentää keskeytysten riskiä.

3. Voitte halutessanne valmistautua aktiviteettiin seuraavasti:

  • Kaikkien osallistujien on suositeltavaa asentaa puhelimeensa ilmainen ActionTrack-sovellus (Google Play / App Store) ennen tapahtumaa.
  • Osallistujat voidaan jakaa valmiiksi joukkueisiin (=klaaneihin), jotka käyttävät yhteensä neljää mobiililaitetta. Kunkin mobiililaitteen äärellä voi olla 1-3 joukkueen jäsentä, jotta kaikki näkevät tehtävät hyvin. Joukkueen suositeltu koko on 4-8 henkilöä.
  • Joukkueiden kapteenit voidaan myös nimetä etukäteen.
  • Yllä mainitut toimenpiteet nopeuttavat tapahtuman aloitusta ja varmistavat, että kaikki pääsevät jouhevasti liikkeelle.

Tapahtuma - lyhyt alkuohjeistus

Tervetuloa Amazing Adventure -peliin! Jakautukaa joukkueisiin ja valitkaa kapteeni, jonka puhelin toimii joukkueen päälaitteena. Kapteeni asentaa ActionTrack-sovelluksen, lataa pelin liittymiskoodilla, luo joukkueelle klaanin ja liittyy klaaniin. Muista joukkueen jäsenistä valitaan kolme, jotka asentavat myös ActionTrack-sovelluksen, lataavat pelin ja liittyvät klaaniin kapteenin jälkeen. Kun joukkueet ovat valmiina, voitte aloittaa seikkailun. Hauskaa pelihetkeä!

Tapahtuma - tarkempi alkuohjeistus

Hyvät osallistujat, lämpimästi tervetuloa Amazing Adventure -peliin! Ennen kuin pääsemme vauhtiin, meidän tulee tehdä seuraavat asiat:

1. Jakautukaa joukkueisiin

Joukkueet (=klaanit) käyttävät yhteensä neljää mobiililaitetta. Kunkin mobiililaitteen äärellä voi olla 1-3 joukkueen jäsentä, jotta kaikki näkevät tehtävät hyvin. Joukkueen suositeltu koko on 4-8 henkilöä.

Joukkueiden koko voi vaihdella – se ei haittaa. Valitkaa kokoonpano, joka tuntuu teille sopivalta.

2. Valitkaa joukkueellenne kapteeni
Kapteenilla on käytössään joukkueen päämobiililaite (puhelin tai tabletti).

  • Mobiililaitteen tulee olla uudehko.
  • Akun täynnä (powerbank on suositeltava)
  • GPS:n toimittava kunnolla
  • Huom: Peliä ei voi jatkaa toisella laitteella, joten varmistakaa laitteen toimivuus ennen aloittamista.

3. Kapteeni asentaa ActionTrack-sovelluksen
Lataa ilmainen ActionTrack Google Playsta tai App Storesta. Anna sovellukselle kaikki pyydetyt käyttöoikeudet, jotta peli toimii oikein.

4. Pelin lataaminen ja klaanin luominen

Kapteeni:

  • Lataa pelin liittymiskoodilla
  • Syöttää oman pelaajanimensä
  • Luo joukkueelle klaanin (klaaninäkymä → “Luo uusi”)
  • Antaa klaanille nimen ja salasanan
  • Liittyy luomaansa klaaniin ensimmäisenä antamalla salasanan
  • Jos salasana unohtuu heti alussa, kapteeni voi helposti luoda uuden klaanin ja uuden salasanan

Muut joukkueen jäsenet:

Valitkaa joukkueenne jäsenistä kolme, jotka:

  • Asentavat ActionTrack-sovelluksen
  • Lataavat pelin liittymiskoodilla
  • Antavat haluamansa pelaajanimen
  • Liittyvät kapteenin luomaan klaaniin listalta valitsemalla sen ja syöttämällä salasanan

LYHYESTI AMAZING ADVENTURE -AKTIVITEETISTA

Ohjeistus itse pelistä

Huomatkaa: Peli sisältää kaikki tarvittavat ohjeet. Muiden joukkueen jäsenten kannattaa tutkia ohjeita aina kun mahdollista. Ohjeissa on tärkeitä vinkkejä bonuspisteiden keräämiseksi. Peliä ei voiteta keräämättä bonuspisteitä.

Peli alkaa niin, että kunkin joukkueen kapteeni näkee joukkueelle osoitetun etapin aloitusrastin kartalla. Kapteenin karttaa kannattaa rohkeasti zoomailla ja liikutella, jotta näkee kaikki pelin rastit ja lisäinformaatiot.

Joukkueen tulee liikkua aloitusrastille, jolloin ensimmäinen etappi käynnistyy. Koskettamalla rastin ikonia kapteenin kartalla näkee tarkan alueen, jolle kapteenin tulee mennä aktivoidakseen rastin.

Etapin aikana kapteenin kartalla näkyy rasteja, jotka joukkue voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä. Koskettamalla pinnejä tai pyöreitä ikoneja voi nähdä minkälaisia tehtäviä rastit sisältävät.

Kun kapteeni aktivoi tehtävän, näkyy se kaikille joukkueen jäsenille. Joukkueen jäsenet näkevät joko kapteenin kysymyksen sellaisenaan omissa puhelimissaan, tai sitten joukkueen jäsenillä voi olla näkyvissä puhelinkohtaista sisältöä, jota muut eivät näe. Joka tapauksessa joukkueen tulee keskustella ja ratkaista tehtävä yhdessä.

Kapteenin lähettämästä vastauksesta saa pisteitä sen oikeellisuuden perusteella, sekä joissain kysymyksissä myös nopeus tuo pisteitä.

Rasteilla on lisäksi symboleja. Jos suorittaa rastin tehtävän riittävän hyvin, ansaitsee rastin symbolin. Jos muodostaa annettuja kahden tai kolmen mittaisia symboliketjuja, ansaitsee bonuspisteitä ja arvokkaista lisärasteja. Kannattaa ehdottomasti suunnitella missä järjestyksessä suorittaa rastit.

Kultakin etapilta saa myös bonuspisteitä riippuen siitä kuinka hyvin tiimi etapin suoritti. Tämän lisäksi etapeilta saa bonustasopisteitä, joita keräämällä etenee koko pelin bonustasoilla ja saa tärkeitä lisäbonuksia.

Aktiviteetin päätyttyä joukkueiden tulee mennä sovittuun paikkaan, jossa kaikki kokoontuvat.

Huomatkaa: Ei kannata seurata muita joukkueita. Sovellus arpoo joukkueet eri etapeille, ja etappien sisällä joukkueille näkyy eri valinnaiset rastit.

Share this page