1. Varmistakaa, että teillä on tallessa LIITTYMISKOODI, jonka olette saaneet aktiviteettianne varten.
2. Varmistakaa, että osallistujilla on puhelimen akku mahdollisimman täynnä. Tämä helpottaa sujuvaa osallistumista ja vähentää keskeytysten riskiä.
3. Voitte halutessanne valmistautua aktiviteettiin seuraavasti:
Tervetuloa Liiku & Ratkaise -peliin! Jakautukaa joukkueisiin ja valitkaa kapteeni, jonka puhelin toimii joukkueen päälaitteena. Kapteeni asentaa ActionTrack-sovelluksen, lataa pelin liittymiskoodilla, luo joukkueelle klaanin ja liittyy klaaniin. Muista joukkueen jäsenistä valitaan kolme, jotka asentavat myös ActionTrack-sovelluksen, lataavat pelin ja liittyvät klaaniin kapteenin jälkeen. Kun joukkueet ovat valmiina, voitte aloittaa seikkailun. Hauskaa pelihetkeä!
Hyvät osallistujat, lämpimästi tervetuloa Liiku & Ratkaise -peliin! Ennen kuin pääsemme vauhtiin, meidän tulee tehdä seuraavat asiat:
1. Jakautukaa joukkueisiin
Joukkueet (=klaanit) käyttävät yhteensä neljää mobiililaitetta. Kunkin mobiililaitteen äärellä voi olla 1-3 joukkueen jäsentä, jotta kaikki näkevät tehtävät hyvin. Joukkueen suositeltu koko on 4-8 henkilöä.
Joukkueiden koko voi vaihdella – se ei haittaa. Valitkaa kokoonpano, joka tuntuu teille sopivalta.
2. Valitkaa joukkueellenne kapteeni
Kapteenilla on käytössään joukkueen päämobiililaite (puhelin tai tabletti).
3. Kapteeni asentaa ActionTrack-sovelluksen
Lataa ilmainen ActionTrack Google Playsta tai App Storesta. Anna sovellukselle kaikki pyydetyt käyttöoikeudet, jotta peli toimii oikein.
4. Pelin lataaminen ja klaanin luominen
Kapteeni:
Muut joukkueen jäsenet:
Valitkaa joukkueenne jäsenistä kolme, jotka:
Peli alkaa ulkona, missä kukin joukkue voi liikkua mihin tahansa suuntaan annetun matkan saadakseen ensimmäiset pisteet ja avatakseen kysymyksen.
Kapteenin mobiililaitteessa näkyy jäljellä oleva matka. Kun tämä menee nolliin, voi kapteeni aktivoida seuraavan kysymyksen.
Kapteenin avaama kysymys näkyy kaikille, mutta vain kapteeni voi lähettää vastauksen.
Joukkueen jäsenet näkevät joko kapteenin kysymyksen sellaisenaan omissa puhelimissaan, tai sitten joukkueen jäsenillä voi olla näkyvissä puhelinkohtaista sisältöä, jota muut eivät näe. Joka tapauksessa joukkueen tulee keskustella ja ratkaista tehtävä yhdessä.
Kapteenin lähettämästä vastauksesta saa pisteitä sen oikeellisuuden perusteella, sekä joissain kysymyksissä myös nopeus tuo pisteitä.
Jokaisen vastauksen jälkeen joukkue liikkuu jälleen vaaditun matkan saadakseen seuraavan kysymyksen. Huomio: kysymykset tulevat joukkueille satunnaisessa järjestyksessä.
Kun kaikki kysymykset on ratkaistu tai kun aika päättyy, peli päättyy.